Thursday, 29 March 2007

رسالة إلى سبايك

وبعدين يا جماعة في اللي طالق كلابه ع المصريين وعمالة تهبش فيهم دة.
معقولة كدة؟دة كدة المصريين ممكن ينقرضوا....كل شوية (سبايك) وبالمناسبة دة اسم الكلب بتاعه يهبر لنا مواطن جديد.
معقول الكلام دة يا (سبايك) يا أخي...عيب كدة دة احنا حتة غلابة زي بعض
طيب هو مش بيأكلك لحمة إحنا ذنبنا ايه يا أخي؟!!!
وبعدين ما تجرب يا عم تهبر لك حتة لحمة سعودي كدة حتى هتلاقيها لحمة سمينة ومتغذية مش لحم المصريين الغلابة اللي عمال تتسلى عليهم.
نفسي اعرف يا (سبايك) انت ايه اللي عجبك في لحم المصريين؟!!!!طب دة 4/3 الشعب الغلبان دة عنده انيميا وفقر دم وفيروس سي.....أوعى تفتكر يا (سبايك) يا حبيبي ان انا مستخسر فيك اللحمة لا سمح الله .......لا أبدا كل الحكاية ان انا خايف عليك وعلى صحتك ونظامك الغذائي اللي مولانا بيحرص عليها اشد الحرص.
هو اي نعم معدش بيأكلك لحمة زي زمان وسايبك تقلب رزقك بقى وتتسلى على المصريين يوم بعد يوم.....لكن انا ادرى بمصلحتك وباقول لك جرب كدة تهبر لك أي جنسية تانية....طيب دة انت يا أخي قاعد في فندق 5 نجوم وكله اجانب وجنسيات اشكال والوان وناس متربية ع العز بجد, تقوم سايب كل الناس الحلوة دي وتهبش شوية مصريين لا حول لهم ولا قوة؟!!!!بجد مالكش حق
وبعدين في مشكلة كمان يا سبايك انت مش واخد بالك منها وهي ان المصريين من عضاتك يا عم ممكن يجيلهم داء الكلب ويهوهوا بقى ويعملوا دوشة وبالتالي سُموُه ينزعج ومزاجه يتعكر ودة مش في صالحك.
ولا تكونش يا (سبايك) موالس مع أخوانا بتوع زيادة السكان وتنظيم النسل والكلام دة على أساس ان انت تكون أحد وسائل تخفيض أعداد الشعب المصري...ماهو انت لو أكلتلك واحد كل يوم يبقى انت هتقوم لوحدك ب 365 مواطن في السنة هتكون انت سبب في إرسالهم بعثة للآخرة , وممكن كمان العدد دة يزيد شوية لو شديت حالك كدة واخدت لك 2 او 3 مواطنين أبرياء كل يوم.
ولا تكونشي يا عم (سبايك) يا لئيم قابض من مستشفى الكلب على أساس ان أنت تورد لهم زباين كل يوم وتبقى عمولتك محفوظة عضمة كل يوم.
عموما يا عم ماتزعلش انا بهزر معاك بس ابقى حاول تجرب نوع تاني من اللحم نوع كدة يكون سمين ومتربي ع العز وع الغالي....ماهو مش معقول يا عم سبايك الغلابة ياكلوا بعض...........وبعدين ياعم المصريين اللي انت عمال تتسلى عليهم واحد ورا التاني دول هيلاقوها منين ولا منين؟!!! هيلاقوها منك ولا من (السلعوة) ولا من عساكر الأمن المركزي اللي بيهروا لهم بدنهم دول كل ما تيجي فرصة.
تخيل يا (سبايك) اني انا حاسس إني فاهمك غلط.....دة انت طلعت قلبك طيب بشكل يا أخي
إنت لقيت ان فلوس الأمير كتيرة وبيصرفها على حاجات ما تستاهلش قلت ان المصريين أولى فقررت أنه يدفعها على هيئة تعويضات للي انت بتهبرهم يا نمس.
شفت بقى انا فهمتك ازاي......؟
عموما يا (سبايك) اوعى تزعل مني أنا مش حِمل عضة منك يا عم
وعلى رأي المثل:
يانحلة لا تقرصيني........ولا عايز عسل منك

1 comment:

  1. دكتور سمير: الكلب معلهوش ذنب
    الذنب ذنبا اننا نسكت حتى عن عض الكلاب فينا...
    تقبل محبتي
    كاتب عن الموضوع فيك
    http://3mhammad.maktoobblog.com/
    محمد حماد

    ReplyDelete

نرحب بالرأي و الرأي الأخر

fb comments

wibiya widget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails