Monday, 5 February 2007

قنوات الخليج الغنائية على الدش

في كمية قنوات اغاني على الدش مش طبيعية يا جماعة!!!!!!كمية رهيبة من المحطات الغنائية او المفروض انها نهائية ومن كتر القنوات دي الواحد فعلا مش عارف عددها قد ايه.
والغريب ان معظم قنوات الاغاني دي خليجية و دة بيخليني عمال اضرب كف على كف
المجتمعات الخليجية بتدعي انها محافظة وانها مجتمعات كاملة الاوصاف ودة للاسف الفكرة اللي الناس واخداها على الدول الخليجية انها حامية الاخلاق والاسلام وهي والله العظيم وربنا شاهد تجمعات للفسق والبلاوي السودة اللي الواحد مش ممكن يتخيل انها تكون موجودة في دولة المفروض انها اسلامية.
لما عيشت في السعودية سنتين ورجعت مصر بعد كدة عرفت فعلا ان احنا مجتمع سوي لا هو مجتمع من الملائكة ولا هو مجتمع من الشياطين ولكنه مجتمع فيه الخير وفيه الشر زي اي مكان في الدنيا لكن مصر فيها الخير اكبر بكتير من الشر والفساد عكس ابناء الخليج اللي الفساد مستشري في كل مكان .
في مصر في اماكن للفساد معروفة واللي عايز يعمل حاجة بيروح المكان المناسب لكدة
انما الدول اياها بتلاقي ان الفساد منتشر ومتوغل جوة المجتمع ومن حيث لا تدري.
نرجع لموضوع القنوات الفضائية الغنائية الكتيرة جدا اللي بلعت النايل سات تقريبا ووصلت لاكتر من 40 قناة؟ نفسي اعرف هل فيه ناس بيتفرجوا على القنوات الخليجية زي الغنائية والخليجية والديرة والكلام دة كله؟
ولو مفيش حد بيتفرج عليها طيب فاتحينها ليه؟
ولو في حد بيتفرج عليها اكيد خلايجة وبما انهم من الخليج طيب ليه مش بيحطوا قنواتهم اللطيفة دي على العرب سات بدل مايزحموا لنا القمر بتاعنا بقنوات مابيتفرجش عليها غيرهم........

1 comment:

  1. انا لا اقول سوى ان عقلك صغير وكلامك فارغ
    فكما يوجد الشر والفساد يوجد الخير والكثير منه وارجو منك عدم الحكم على فئه معينه بانها كلها سواء

    ReplyDelete

نرحب بالرأي و الرأي الأخر

fb comments

wibiya widget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails